FACUA-Consumidores en Acción ha denunciat la polèmica campanya d'El Corte Inglés pel Dia de la Mare, que se celebra aquest diumenge 5 de maig. L'entitat ha presentat la denúncia davant la Direcció General de Comerç i Consum de Madrid per la “rància” campanya “masclista” perpetrada per la multinacional.
En un comunicat, l'associació assenyala que és un “despropòsit” que una empresa com aquesta inclogui en la seva campanya missatges 100% “retrògrads que identifiquen a la bona mare, i conseqüentment, una bona dona, amb la qual no es queixa ni dóna problemes, la que està lliurada a la seva família sense emetre cap retret”.
FACUA es refereix als anuncis difosos per diversos mitjans de comunicació en els quals es pot veure les imatges de dues dones acompanyades dels següents lemes: ‘97% entregada. 3% egoísmo. 0% quejas. 100% madre’ i ‘50% paciencia. 50% comprometida. 0% tinte. 100% madre’.
L'espot ha generat gran controvèrsia en Twitter, on el nom de la companyia ha estat un dels temes més comentats del dia. El seu anunci, que ha comptat amb detractors i defensors, ha estat aprofitat per alguns usuaris de la xarxa social per a fer una crida al boicot.
No és la primera vegada que El Corte Inglés protagonitza una polémica relacionada amb els estereotips masclistes en la seva publicitat. Fa només 2 anys, en 2016, l’empresa era criticada per un anunci de Sant Valentí, en el qual es presentaven sota l’eslògan #LaSuerteDeQuererte diverses relacions de parella, entre elles, una basada en la gelosia i la possessió. En aquella ocasió, la compañía es va veure forçada a retirar la campanya.