El Govern investigarà el cas d'una botiga de Nostrum per una dependenta que no atenia en català

|


Mariàngela Vilallonga (CCMA)

Mariàngela Vilallonga, consellera de Cultura. Font: CCMA


La Direcció General de Política Lingüística, dependent de la conselleria de Cultura, l'embolica amb una resposta en el seu compte de Twitter després de la queixa d´un tuitero al no ser atès en català en un dels establiments de la cadena de menjar preparat Nostrum.

El 17 d'abril un independentista va assenyalar indignat en una anotació en la xarxa de l'ocellet que en una de les botigues que té l'empresa a Barcelona no només no li van atendre en català, sinó que la dependenta li va parlar en castellà. “Cabreja molt anar a una botiga on sempre t'han atès en català i trobar-te que han canviat a la dependenta de cop i aquesta, a més de posar cara de sorpresa quan li parles en català, no t'atén en la nostra llengua”, recull el comentari.

El ‘delicte’ ha estat tan ‘gros’ que fins a Política Lingüística de la Generalitat ha decidit prendre cartes en l'assumpte i ha respost al defensor de la llengua catalana que tractarà el “problema”. “Hem vist el problema que ha exposat. La Direcció General de Política Lingüística es posarà en contacte amb Nostrum per a tractar el problema”, manifesta aquest òrgan administratiu al mateix temps que convida a l'individu a presentar una queixa formal sobre aquest assumpte.


   La Junta Electoral Central marca perillosos precedents contradictoris